שימוש ברשימת יכולות נדרשות כדי לעודד התקדמות

אחד העקרונות במישחוק הוא שאמנם כל דבר יכול להפוך למשחק, אבל יש דברים שיותר קל להפוך למשחק מאחרים. אותם דברים נקראים מכניקות משחק והם כוללים את אותם דברים שנמצאים בדרך כלל במשחקים. כאשר אנחנו רואים מכניקת משחק בסביבה שהיא לא משחק, יותר קל לנו באופן טבעי להתייחס אליו כאל סוג של משחק.

בדוגמה כאן, מצורף גליון יכולות של תלמיד כתה ט' במתמטיקה. גליון זה, מאפשר לתלמיד להעריך את רמת הידע שלו בנושאים שונים, וכמובן מכוון אותו לאותם מקומות בהם דרושה עבודה שלו.

איפה פה המשחוק? 

ניתן להתייחס לגליון בתור לוח משחק. לשמור את הגליון ולעדכן אותו אחת לשבוע בהתקדמות (אם ישנה) לקראת המטרה. כדאי גם שהגליון ימולא ע"י המורה בנוסף (אולי בצבע אחר). משהו שימחיש לתלמיד פערים בין איפה שהוא חושב שהוא נמצא לאיפה שהמורה חושב. דרך אגב – זה ממחיש למורה את הפער באותה מידה בדיוק. המישחוק פה, הוא ביצירת עולם שבו צריך להתקדם ולבצע מטלות שונות כדי להגיע למטרה.

כאשר שיעורי בית ניתנים מתוך כוונה שהם יעזרו לתלמיד להתקדם ממשבצת של "בדרך כלל מצליחה לפתור" למשבצת של "כמעט תמיד מצליחה לפתור", יש לשיעורי הבית משמעות חשובה לתלמיד (תלמידה במקרה זה) מה שיוביל אותו לבצע את שיעורי הבית מתוך כוונה גדולה יותר.

כאשר נפגשים כעבור שבוע/שבועיים – השיח יהיה הרבה יותר מהותי ומבוסס על נתונים, מאשר על תחושות ותירוצים.

להורדה של טופס ההתקדמות, יש ללחוץ על התמונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *