מה קורה לפייסבוק?

יש לי חדשות. פייסבוק מת. טוב… גוסס. נו— חולה מאוד.

למה? (ולמה מיד אחרי שאגמור את הפוסט אלך ואשים אותו גם בפייסבוק).

כמו הרבה חברות גדולות, יש את השלב שבו המוצר שלך כבר לא יכול לחדש בקצב שבו אתה גדל. היחס שבין החדשנות לגודל החברה הוא תמיד בעייתי וקשה לחברות גדולות לעמוד בו לאורך זמן. כשאתה לא מחדש, יש מי שיחדש במקומך וכך קורה שהצעירים, הקהל העיקרי של פייסבוק, מוצא לעצמו מקומות אחרים לבלות בהם. בסקר שנערך בארה"ב 50% מהמבוגרים אמרו שבמהלך 2012 הם לקחו פסק זמן של מספר שבועות מפייסבוק ועוד 27% אמרו שבכוונתם לעשות זאת גם ב- 2013. הצעירים אולי לא לוקחים פסק זמן, אבל בהחלט צורכים פחות.

כבר כתבתי בעבר על הבעייתיות שיש לפייסבוק עם המעבר של העולם למובייל, ונראה שהסימנים כבר כאן. בעוד הקהל המבוגר משתמש בעיקר באימייל לתקשורת, הצעירים עברו לוואטסאפ, וויבר ודומיהם. למרות הניסיונות לשדרג את תוכנת המסרים של פייסבוק ולהוסיף לה יכולות וידאו ואודיו, פייסבוק פשוט לא מצליחה לגרום לאנשים להשתמש בזה מתוך הטלפונים.

נושא שיתוף התמונות חוטף מכה קשה דווקא מבית. פייסבוק הבינה שגם עולם שיתוף התמונות ייעשה רובו דרך המובייל ולכן מיהרה ורכשה את אינסטגרם בסכום שנוי במחלוקת. הבעיה היא שגם היום, חודשים רבים לאחר הרכישה, לא ברור כיצד השילוב בין היישומים ייעשה. הצעירים ממשיכים לעדכן בפייסבוק תמונות (פחות מבעבר) אבל משתפים הרבה יותר דרך האינסטגרם.

ואחרון – הדף שלי בפייסבוק. בניסיון הנואש לשפר את שורת ההכנסות, פייסבוק מתמקדת ביצירת הכנסה ע"י פרסום, מה שאומר שדף הפייסבוק שלי לאט לאט מתמלא בתכנים שלא ביקשתי שיהיו שם. באימייל, זה נקרא ספאם ויש חוק נגד זה. בפייסבוק הכל נעשה בחסות צוקרברג ומכונת המזומנים שלו. בשורה התחתונה, יש לי פחות ופחות חשק (או אנרגיה) להתמודד עם הדף הזה ולסנן משם את התכנים שאני באמת רוצה.

על אודות דוד קודיש

דוד קודיש הינו מומחה מערכות מידע, שימושי אינטרנט, וטכנולוגיה שעוסק בתחומי האינטרנט וההייטק מעל ל- 17 שנה. דוד שימש בתפקידי ניהול בכירים שונים בחברות טכנולוגיה שונות בהן אינטל ונומוניקס ומיקרון. כיום משמש כמרצה באוניברסיטת בן-גוריון שם הוא משלים לימודי דוקטורט בתחומי gamification. הבלוג עוסק בטכנולוגיות נוכחיות ועתידיות בניסיון לחזות ולהבין את העולם הטכנולוגי לתוכו אנו נכנסים, ואת המשמעויות על איך שהחיים שלנו ייראו. אני מאמין שחשוב לדעת לאן אנו הולכים כדי להיות מוכנים וכדי להיות הורים טובים יותר לילדינו שגדלים לתוך המציאות החדשה.
פורסם בקטגוריה רשתות חברתיות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות על מה קורה לפייסבוק?

  1. העובדות אומרות אחרת (נתונים חדשים, 3 באפריל 2013):
    CHART OF THE DAY: Turns Out People Aren't Actually Getting Bored With Facebook
    http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-time-spent-on-facebook-2013-4

    • מאת דוד קודיש‏:

      בהחלט ייתכן – אבל גם בכתבה מציינים שמאוד יכול להיות שישנה נטישה של צעירים מפייסבוק ושהגרף הנוכחי לא יכול להראות זאת.
      ככלל – כל הנתונים של דקות שימוש בפייסבוק מהנייד קצת בעייתיות כיוון שהמכשירים היום פתוחים אוטומטית עם פייסבוק ברקע. זה לא אומר שממש משתמשים בפייסבוק.

כתיבת תגובה