בית מיקרוסופט

מידי פעם חברה כזו או אחרת מציגה לנו את החזון שלה לגבי העתיד. בוידאו ששוחרר לפני שלושה ימים, מציגה מיקרוסופט הצצה למה שהם קוראים 'בית מיקרוסופט'. הבית נמצא בשטח הקמפוס שלה ברדמונד, ובו הם מתכננים ומנסים את טכנולוגיות העתיד שלהם. הבית נבנה ב- 1994 ומתוחזק ע"י צוות בכיר של חוקרים בניהול של מנהל המחקר והאסטרטגיה של החברה.

אז מה רואים בוידאו?

יש המון דברים נהדרים בוידאו, והמון דברים שרומזים עליהם אבל לא ממש מראים.

משטחים חכמים – משטחים שונים שניתן להניח עליהם חפצים כגון טלפון או שעון יד וליצור אינטרטקציה עם המשטח. כך לדוגה כאשר אני מניח את הטלפון, הוא כמובן נטען אלחוטית אבל באותו רגע המשטח הופך למשטח מגע שמסוגל לעבוד את מול הטלפון.

מרכז בידור בייתי – לא חדשני ממש (ודי מאכזב אפילו). כל מה שאנחנו רגילים לראות במחשב בידור מרכזי עם אולי גימיק אחד. כאשר אני מקפיא את התמונה תוך כדי הסרט, המחשב סורק את התמונה ומציג אפשרויות נוספות שמתבססות על תוכן התמונה. כך לדוגמה אם אני צופה בסרט בייתי עם הבת שלי, המחשב יזהה את זה ויציע לי סרטונים נוספים בהם היא מופיעה.

אוקיי – עכשיו לחלק הכי חדשני – חדר השינה. בחדר השינה מוצג רעיון שכתבתי עליו בנושא קולנוע בייתי היקפי. בחדר השינה, מוקרנת ערכת נושא מסויימת על כל הקירות כדי לשוות לחדר מראה מיוחד. כל העולם הוירטואלי שלנו מופיע לנו על קירות החדר כל לדוגמה אם מישהו שולח לנו הודעה, היא תופיע באיזורים מסויימים כפי שמוגדרים בערכת הנושא. החברים שלנו שמחוברים מופיעים אף הם, והמוזיקה שלנו מנוגנת אף היא ומוצגת באיזור ייעודי. הולכים לישון? הפעילו את ערכת השינה שבה הודעות לא מוצגות, וכל החדר הופך ללילה זרוע כוכבים וצליל פכפוך מים.

קשה לומר שמייקרוסופט נותנת לנו קריאת כיוון לגבי האסטרטגיות שלה, אלא יותר הצצה לתחום המחשוב הבייתי העתידי. כאשר בוחנים את שוק המשטחים החכמים, יש כבר היום הרבה חברות בתחום – ומייקרוסופט נמצאת חזק עם ה- Surface שלה. בתחום הבידור הבייתי, מיקרוסופט נמצאת כבר הרבה שנים בניסיונות למצב את ה- Media Center שלה, אבל התחרות מצד חברות אחרות, ממירים, וסטרימרים חזק מאוד. השילוב של יכולות מחשוב שמשתלבות בתכנים (כגון ניתוח תמונה, זיהוי דיבור, וכו') יכולות להחזיר את מחשב כמרכז בידור בייתי. לתחום המקרנים ההיקפיים, אין למיטב ידיעתי תחרות עכשוית, אבל ניתן להניח שעיקר העלות פה הם המקרנים – שהם לא ממש תחום שמיקרוסופט נמצאת בו.

לסיכום – בהחלט אוסף של רעיונות נהדרים, רק שבאותה מידה הרבה חברות אחרות היו יכולות להציג את אותו בית בדיוק, ולא היינו מבדילים.

על אודות דוד קודיש

דוד קודיש הינו מומחה מערכות מידע, שימושי אינטרנט, וטכנולוגיה שעוסק בתחומי האינטרנט וההייטק מעל ל- 17 שנה. דוד שימש בתפקידי ניהול בכירים שונים בחברות טכנולוגיה שונות בהן אינטל ונומוניקס ומיקרון. כיום משמש כמרצה באוניברסיטת בן-גוריון שם הוא משלים לימודי דוקטורט בתחומי gamification. הבלוג עוסק בטכנולוגיות נוכחיות ועתידיות בניסיון לחזות ולהבין את העולם הטכנולוגי לתוכו אנו נכנסים, ואת המשמעויות על איך שהחיים שלנו ייראו. אני מאמין שחשוב לדעת לאן אנו הולכים כדי להיות מוכנים וכדי להיות הורים טובים יותר לילדינו שגדלים לתוך המציאות החדשה.
פורסם בקטגוריה אינטגרציה, טכנולוגיה, מחשוב, רעיונות חדשים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות על בית מיקרוסופט

  1. פינגבאק: הבית החכם של מיקרוסופט - הדור הבא | Newsgeek

  2. מאת ailaG‏:

    וכמעט הכל ממוקד בצריכת מדיה.. אולי זאת רק אני, אבל אצלי צריכת מדיה (סרטונים, לבחור מוזיקה ספציפית) זה רק חלק קטן ממה שמעניין אותי, מה שהופך את החידושים שבחרו להראות לדי מצומצמים מבחינתי.

    דוקא הלוח הדיגיטלי או המראה הדיגיטלית היו יכולים להיות תוספת מעניינת.

כתיבת תגובה