TechCrunch 2011 – Deja

חברת Deja רוצה להפוך את הצפיה בטלויזיה ובתכנים אינטרנטיים למשהו פשוט ומהנה יותר. בפועל היא פונה למשתמשי האייפד בעיקר כיוון שלרובנו אין Apple TV כדי לחבר בין האייפד לטלויזיה שלנו. הרעיון פשוט – לכולנו יש חברים בפייסבוק, טוויטר, יוטיוב, ועוד. אם חבר שלי המליץ על וידאו מסויים, אולי זה יעניין אותי. אם צפיתי בסרטון על חתולים, אולי סרטונים נוספים של חתולים עשויים לעניין אותי. ע"י הצגה ויזואלית יפה של התכנים מסודרים עפ"י רלוונטיות ועניין, ניתן לגלוש מסרט לסרט בצורה קלה. ע"מ שהחברה תצליח היא צריכה לצבור יותר גולשים שיבזבזו יותר זמן ביישום שלהם, כדי שמודל הפרסומות (מה שמכניס כסף) יהיה כלכלי.

  • חדשנות והשפעה – מהרושם שעולה בשאלות שהחברה נשאלה בתום ההצגה, עולה שאין לחברה אלגוריתם ייחודי כלשהו ואין מומחי כריית מידע כדי להפוך את תוצאות החיפוש למשהו שמייחד אותם. ממשק המשתמש מציע חדשנות מסויימת אבל שום דבר שעוד לא ראינו בכלל עד היום. לגבי ההשפעה – האם הרגלי הצפיה שלנו יישתנו בזכות Deja? לדעתי הם יישתנו ובדיוק בכיוון שהחברה מציעה אבל זה יקרה ללא קשר לחברה.
  • סיכויי ההצלחה – ללא שום דבר ייחודי לחברה, אין לה ממש סיכוי. החדשנות בממשק משתמש לא תחזיק את החברה לאורך זמן כי זה דבר שקל מאוד להעתיק והוא אפילו לא מקורי שלהם. החברה אוספת לטענתה המון מידע שחייב להיעשות בו שימוש (משך זמן שאנשים צופים בכל סרט, היסטוריית גלישה, בחירות שהם עושים) כדי לשדרג את תוצאות החיפוש. דבר נוסף הוא התחרות מתחום הטלויזיות. חברות כמו אפל, סמסונג ואחרות כולן מתכננות לצאת עם טלויזיות בעלות יישומים משלהם וטלויזיות שרצות עם מערכת הפעלה אנדרואידית, דבר שיעביר את היישומים כדוגמת Deja לטלויזיה הראשית בבית ולא רק לאייפד. אחרון וחשוב – מבדיקה של התגובות ב- iTunes נראה כאילו התוכנה הושקה מוקדם מידי ויש בה יותר מידי תקלות – דבר שיקשה עליה לצבור אהדה.
  • שוק ישראלי – כל עוד התוכנה מוגבלת לתכנים שבאינטרנט הפתוח, אין סיבה שיהיה הבדל. תוכנות כאלה שמצליחות, חייבות לחבר את חברות המדיה הגדולות ולהציע שירותים כדוגמת אלה של NetFlix ופה תהיה לשוק הישראלי בעיה כיוון שאין הסכמים לוקאליים עם החברות האלה.
  • רעיונות נוספים – אם מדובר בצריכת מדיה ע"ג אייפד אין פה באמת דברים חדשים. צריכת מדיה ע"ג הטלויזיה היא בהחלט דבר שנראה בו חידושים רבים ושינויים אל מול מה שקיים היום. ספריות המדיה כבר נמצאות בענן/באינטרנט. אנו מעלים תכנים אישיים לאתרים שונים כדי שנוכל לשתף עם חברים ומשפחה. הימים בהם הוצאנו אלבום מהארון, או הבאנו את כולם למחשב כדי לראות תמונות הרחק מאחורינו.

פוסט זה מפורסם בהמשך לסקירת הסטארטאפים מכנס TechCrunch 2011. לפוסטים נוספים על חברות נוספות, לחצו כאן.

על אודות דוד קודיש

דוד קודיש הינו מומחה מערכות מידע, שימושי אינטרנט, וטכנולוגיה שעוסק בתחומי האינטרנט וההייטק מעל ל- 17 שנה. דוד שימש בתפקידי ניהול בכירים שונים בחברות טכנולוגיה שונות בהן אינטל ונומוניקס ומיקרון. כיום משמש כמרצה באוניברסיטת בן-גוריון שם הוא משלים לימודי דוקטורט בתחומי gamification. הבלוג עוסק בטכנולוגיות נוכחיות ועתידיות בניסיון לחזות ולהבין את העולם הטכנולוגי לתוכו אנו נכנסים, ואת המשמעויות על איך שהחיים שלנו ייראו. אני מאמין שחשוב לדעת לאן אנו הולכים כדי להיות מוכנים וכדי להיות הורים טובים יותר לילדינו שגדלים לתוך המציאות החדשה.
פורסם בקטגוריה טכנולוגיה, רעיונות חדשים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה