@ TechCrunch2011 – Do

חברה ישראלית שאף היא עוסקת בחיפוש אלא שהפעם עם זוית קצת שונה. במקום לפתח אלגוריתם חיפוש חדש או להציג דרך ויזואלית חדשה להציג את תוצאות החיפוש (כמו Deja), חברת @Do בעצם שואלת את ספקיות האפליקציות מה תהיה התשובה הטובה ביותר שלהן לחיפוש של המשתמש ואפילו מעבירה אליהן את האחריות לכתיבת הדרך שבה תוצאות החיפוש יוצגו. כך לדוגמה אם משתמש מחפש טקסט מסויים בקטגוריית סרטים, @Do תבקש מאפליקציות המתמחות בסרטים את התשובה. התוצאות מוצגת במסך דמוי היישום עצמו והמשתמש יכול לעבור בין אפליקציה לאפליקציה ולראות מה כל ספק בחר עבורו.

אני אוהב מאוד את הרעיון להעביר את משימת החיפוש, ליישומים שמתמחים בתחום תוכן (כמו סרטים, מסעדות, ספרים, ועוד). בשיטה הזו, אני מראש מצמצם את טווח החיפוש, ויכול לבחור את היישום החביב עלי כדי לראות אצלו את התשובות. ייתרון נוסף הוא שאני לא חייב ממש להתקין את האפליקציה. ע"י שימוש ב- @Do אני מקבל את התוצאות מכל הספקים שהם בחרו בשבילי ללא קשר למה שמותקן אצלי או לא.

  • חדשנות והשפעה – מנועי חיפוש כבר מנסים לאגד את תוצאות החיפוש שלהן לתוך קטגוריות מה שאולי קצת מחזיר אותנו לימי הפורטלים העצומים. מהבחינה הזו, @Do היא חדשנית בתחום ומספקת משהו שעוד נראה מהרבה מאוד יישומים ואתרים. אולי אנחנו רואים את הסוף לעידן מנועי החיפוש הכלליים, ומעבר לעולם שבו כל אתר תוכן רציני, בונה את מנוע החיפוש של עצמו ומאפשר גישה אליו דרך תוכנות צד שלישי.
  • סיכויי הצלחה – כמו שאמרתי לפני כן, אני משוכנע שעתיד החיפוש הוא באינטגרציה בין חיפוש כללי באינטרנט, לחיפוש דרך ספקי תוכן ייעודי. מהבחינה הזו, סיכויי ההצלחה גדולים מאוד. השאלה היא בעיקר, מה החברה בעצם מספקת לנו. כיוון שהחיפוש ממילא נעשה ע"י צד שלישי, נשארנו עם רעיון וממשק משתמש. כיוון שאני לא מאמין שניתן להצליח עם ממשק בלבד ועם רעיון שכל אחד יכול להעתיק – השאלה היא האם @Do תצליח לכבוש מספיק נתח שוק כדי להיות דומיננטית.
  • שוק ישראלי – אין סיבה שספקיות ישראליות לא יוכלו להתחבר למערכת הזו וכיוון שהיא מבוססת HTML5 היא גם תעבוד היטב בארץ.
  • רעיונות נוספים – תחום החיפוש בכלל הוא עדיין שטח פעולה מאוד רחב. ההבדלים בין חיפוש כאשר אני יושב מול מחשב נייד או נייח, לבין חיפוש בטלפון, לבין חיפוש בטאבלט הם משמעותיים ביותר לגבי הסבירות של מה אני מחפש. אף אחד לא יעשה עבודת מחקר דרך חיפוש בטלפון אבל דרך טאבלט – אולי. השאלה היא לא מה אני מחפש, אלא לשם מה? ואיך הכי נכון להראות לי את התוצאות. פה כל העבודה החדשנית נעשית. בין אם זו הצגה של המון תמונות מסודרות על המסך כדוגמת Deja או בצורת יישומים כדוגמת @Do. במקום העבודה שלי פיתחנו מנוע חיפוש שבהתאם למספר סידורי שמוכנס אליו, הוא מבין מה הפריט שהוכנס ומשם הוא מציע את מגוון הפעולות שניתן לבצע עבורו. שוב – השאלה היא לא מה אמת מחפש, אלא לשם מה? ואיך נכון להציג לך את התוצאות כך שתפיק את הערך הגדול ביותר עבורך.

פוסט זה מפורסם בהמשך לסקירת הסטארטאפים מכנס TechCrunch 2011. לפוסטים נוספים על חברות נוספות, לחצו כאן.

על אודות דוד קודיש

דוד קודיש הינו מומחה מערכות מידע, שימושי אינטרנט, וטכנולוגיה שעוסק בתחומי האינטרנט וההייטק מעל ל- 17 שנה. דוד שימש בתפקידי ניהול בכירים שונים בחברות טכנולוגיה שונות בהן אינטל ונומוניקס ומיקרון. כיום משמש כמרצה באוניברסיטת בן-גוריון שם הוא משלים לימודי דוקטורט בתחומי gamification. הבלוג עוסק בטכנולוגיות נוכחיות ועתידיות בניסיון לחזות ולהבין את העולם הטכנולוגי לתוכו אנו נכנסים, ואת המשמעויות על איך שהחיים שלנו ייראו. אני מאמין שחשוב לדעת לאן אנו הולכים כדי להיות מוכנים וכדי להיות הורים טובים יותר לילדינו שגדלים לתוך המציאות החדשה.
פורסם בקטגוריה חיפוש, טאבלטים, טכנולוגיה, טלפונים, רעיונות חדשים, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה