TechCrunch 2011 – GetAround

זוכת המקום הראשון בכנס, החברה פיתחה מודל וכלים להשכרת רכבים בין אנשים פרטיים בדיוק כמו שנעשה כבר זמן רב בהשכרת דירות. המודל דומה – כבעל רכב, אני מעמיד את רכבי להשכרה לפי שעות או יום, קובע את הזמינות שלו ואת המחיר המבוקש. האדם שמבש לשכור רכב, נכנס למפה שבה הוא רואה את כל כלי הרכב שעומדים לרשותו ונמצאים בסביבתו, את דירוג הבעלים (על סמך תגובות של שוכרים אחרים), ואת המחיר המבוקש. כאשר הוא מחליט לשכור, מתבצעת עסקה בין שני הצדדים. בעל הרכב מתקין ברכבו מתקן המאפשר פתיחה אלחוטית של הרכב והשוכר מקבל את הקוד הספציפי לאפליקציה ייעודית שבעזרתה הוא יכול להכנס לרכב.

התשלום נעשה דרך האתר כך החברה גוזרת קופון על כל עסקה שנעשית, וביטוח שנעשה דרך חברת ביטוח גדולה שבהסכם עם GetAround מכסה את כל הפן הזה. נכון לשבוע שעבר, החברה נמצאת בפיילוט באזור סן-פרנסיסקו ובתוך מספר שעות מההשקה, הגיעה ל- 1600 מכוניות.

  • חדשנות והשפעה – השכרה של דברים שיש לי לאחרים היא לא דבר חדש ושוק הדירות להשכרה לפי ימים פורח ומתחרה בצורה חזקה במלונות הנופש. ההשכרה של מכוניות לפי יום/שעה היא גם לא דבר חדש וחברות רבות קמו באחרונה עם מודל כזה בדיוק. החדשנות פה היא לדעתי בפתרון הכולל שמאפשר בפעם הראשונה השכרה של רכבים ללא שום חברת ניהול באמצע. האופי החברתי פה הוא הדבר החשוב. החוקים סביב מי מתדלק, מה קורה במקרה תאונה או ויכוח על נזק שנעשה לרכב, מעוגנים וזה דבר שלא היה קיים עד היום. ההשפעה על הסביבה יכולה להיות גדולה. פחות כלי רכב שנקנים, יקטינו את פליטת הפחמן ואולי אנשים יחליטו לא לקנות רכב ולהשכיר רכב לפי צורך.
  • סיכויי הצלחה – בשוק האמריקאי אין לי ספק שזה יצליח. האמריקאים אוהבים מודלים שכאלה במיוחד בערים גדולות. במדינות שונות, סיכויי ההצלחה יהיו תלויי תרבות. לגבי החברה עמצה, אין לי ספק שיקומו לה מתחרים עם מודל שונה אבל כיוון שאין היום אתר או עסק מתחרה, הסיכוי להפוך ל- Trip Advisor הבא, גדולים.
  • שוק ישראלי – האם הישראלים יסכימו לתת את הרכב שלהם למישהו שהם לא מכירים כדי שזה יסע בו לטיול סופ"ש תמורת נאמר 300 שקל? מחירי הרכב בארץ גבוהים וכן עלויות התיקון. ההערכה שלי היא שהשוק לא מספיק גדול בארץ כדי שהמודל יצליח. תחום נוסף בארץ הוא המיסוי – אם אני נותן את הרכב שלי למישהו תמורת תשלום, ייתכן מאוד שהדבר לא חוקי ו/או חייב במס.
  • רעיונות נוספים – אם כבר משכירים דברים שאנחנו לא משתמשים בהם כל הזמן – למה לעצור במכוניות? למה לא להשכיר את המקרן, מכונת הקפה, מכונת הכביסה, הטרמפולינה, ועוד? נדמה שהמודל אינסופי ומוגבל למעשה רק ביכולת לקשר בצורה קלה בין השוכר למשכיר.

פוסט זה מפורסם בהמשך לסקירת הסטארטאפים מכנס TechCrunch 2011. לפוסטים נוספים על חברות נוספות, לחצו כאן.

על אודות דוד קודיש

דוד קודיש הינו מומחה מערכות מידע, שימושי אינטרנט, וטכנולוגיה שעוסק בתחומי האינטרנט וההייטק מעל ל- 17 שנה. דוד שימש בתפקידי ניהול בכירים שונים בחברות טכנולוגיה שונות בהן אינטל ונומוניקס ומיקרון. כיום משמש כמרצה באוניברסיטת בן-גוריון שם הוא משלים לימודי דוקטורט בתחומי gamification. הבלוג עוסק בטכנולוגיות נוכחיות ועתידיות בניסיון לחזות ולהבין את העולם הטכנולוגי לתוכו אנו נכנסים, ואת המשמעויות על איך שהחיים שלנו ייראו. אני מאמין שחשוב לדעת לאן אנו הולכים כדי להיות מוכנים וכדי להיות הורים טובים יותר לילדינו שגדלים לתוך המציאות החדשה.
פורסם בקטגוריה טכנולוגיה, רכב, רעיונות חדשים, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על TechCrunch 2011 – GetAround

  1. פינגבאק: ובמקום הראשון: GetAround / זוכת TechCrunch Disrupt | Newsgeek

כתיבת תגובה